Szinte már-már a szokásos bojrészer Suzuki. Érdemes elolvasni a leírásban szereplő ízléses és igényes kiegészítők listáját, mint a kék neon a lábtérben, vagy a sport alupedálok.
Egyen-lökhárító, egyen-futómű.
Terepjáró, csavartküszöb.
Alu kapaszkodó a hátulján, és persze a hátsó lökös sem gyári.
kismber 2013.03.16. 13:03:31
hungarisztan 2013.03.16. 15:23:10
A középső fotó ráadásul egészen igényes is.
Nem lesz ennek így jó vége, végül még fikáznivaló nélkül maradunk! :oD
biker_kolee 2013.03.16. 15:29:40
MrCharger426 2013.03.16. 16:28:36
Adujis 2013.03.16. 17:39:21
Nigger bácsi 2013.03.17. 07:44:53
Nincs több kérdésem...
2013.03.17. 10:12:52
Gee77 2013.03.18. 08:53:50
Átnéztem az összes ide felrakott kocsit. Hát tényleg vannak olyanok amik szót érdemelnek. De akkor sincs senkinek se joga hozzá, hogy ilyet tegyen, főleg nyilvánosan lejáratni.
Tudom ti erre élveztek el. Meg azt is észrevettem, hogy ha 1 alap autón valami már nem gyári akkor fikázzátok. Pedig amit ti is írtok, hogy a gyár már alapból valamit elcseszett azt próbáljak a tulajok szebbé, jobbá tenni.
Sajnos ma Magyarországon senki se tud új, szép, formatervezett autót venni. Ami van azt kell szeretni. Abból kell valami elviselhetőt kihozni.
hungarisztan 2013.03.21. 01:38:31
„Hát tényleg vannak olyanok amik szót érdemelnek. De akkor sincs senkinek se joga hozzá, hogy ilyet tegyen, főleg nyilvánosan lejáratni.”
Már miért ne lenne?
Megjegyzem, nem a kommentelők járatják le a verdák átépítőit, hanem azok saját magukat. És igen, ha valaki ily tufa módon vét a jó ízlés, az esztétikum, és sok esetben az igényesség, a minőségi munkakultúra ellen, akkor az a minimum, hogy röhej tárgyává kell tenni – már csak pedagógiai célzattal is, hogy lehetőség szerint minél kevesebb ember gondolja azt, hogy ő zsigerből ért ahhoz, amit mások évek-évtizedek tanulásával, munkájával és tapasztalatával sajátítanak el.
Merthogy élvezetről, elélvezésről itt szó sincs (annál inkább szörnyülködésről, mégha vicces formában is), ellenben valahogy valakinek rá kell mutatni, hogy ezek a derék farigcsálók nagyon rossz útra tévedtek. Nem önmagában a farigcsálással van baj, hanem a szakmai alázatnak a hiányáról, a téves önértékelésnek (mondjuk ki: a beképzeltségnek) azon fokáról, mely minden esetben megnyilvánul, mikor a próbálkozók pénzt-időt-munkaórát nem kímélve létrehoznak valami szörnyű, ízléstelen giccset, vagy kontár munkát azzal az előfeltevéssel, hogy jobb lesz, mint az eredeti.
Hát sorry, de az van, hogy bármennyire is unalmas, szürke és látszólag kreativitás nélküli egy gyári design, azt képzett, tapasztalt, profi szakemberek készítik, akik tudják, mit miért csinálnak, ismerik az arányok fogalmát, tanultak esztétikát, konyítanak a képzőművészethez, vagy legalább az alkalmazott iparművészethez, tudják, milyen anyagból mit lehet kihozni, sőt, a jobbak még a különféle életvédelmi, közlekedési ágazati, biztonsági, gyártástechnológiai, gazdaságossági és egyéb ipari szabványokat is ismerik. Magyarul értenek hozzá. Muszáj is nekik, ebből élnek.
Míg ugyanez nem mondható el a sok mekkmesterről, akik azt csak képzelik magukról, hogy majd ők kifingják a passzátszelet, és megmutatják, mitől döglik a légy. Ez sajna 1 millió esetből 999999 alkalommal nem jön össze, mégpedig azért, mert basztak tanulni, cserébe nem ismerik a szakmai alázatot.
És könyörgöm, nehogy azzal gyere, hogy ízlések és pofonok, mert aki azt bírja hinni, hogy a jó ízlés az valami személytől, szocializációtól, környező tárgykultúrától, tanulástól független, önmagában létező (és értékelendő) valami, az csak a saját műveletlenségi bizonyítványát állítja ki.
Lehet, hogy egy tömeggyártású tárgy, amilyen például egy Opel vagy egy Buzuki, nem mutat föl hihetetlen szépérzékkel megrajzolt megoldásokat – de egyfelől nem is ez a dolga (sokszor bebizonyosodott már, hogy a vásárlók nem akarnak műalkotásokat venni), másfelől meg azt nekem ne mondja senki, hogy egy kittből és műanyagból összekendácsolt, csálén, centis illesztési hézagokkal felganézott spoiler, vagy egy vasalódeszka légterelő (minek? kinek? kit akarsz becsapni?) olyannyira emeli egy autó esztétikumát, hogy érdemes megvalósítani.
Nincs ezzel semmi baj, az emberek 99%-a pontosan tudja, hogy nem tud jobbat csinálni a profiknál.
A maradéknak meg itt van ez a blog – itt szépen szétröhögjük a lúzereket, akik azt bírják gondolni, hogy Sufnikendács Béla majd megmutatja, hogy kell eztet csinálni...
Egyszer majd csak észreveszik, hogy nincs igény arra, amit csinálnak, mert vizuális környezetszennyezés. Lehet, hogy egymás között cserélgetik a fostalicskáikat, de hogy épeszű ember nem veszi meg, az rozsdás bökő.
Ha úgy tetszik, ez egy segítő blog, hogy mit ne csinálj az autóddal, ha nem akarsz komplett idiótának kinézni, vagy még valaha el akarod adni az életben.
Gee77 2013.04.10. 10:43:53
Sok igazság van abban amit írsz. Egyet is értek veled/ veletek. De ezt nem lehetne valami emberibb módon? Mert így nekem meg azoknak akiknek felteszitek ide a kocsiját az jön le az egészből, hogy "gerinctelen" emberek vagytok akik szemében nem meritek mondani a tulajnak, hogy mi szar a kocsiján.
Ha legalább 1 pár szót beszélnétek a tulajjal lehet megfogadná a tanácsotokat az értelmesebbik.
Nekem se tetszik most a pl. a kocsim, de azon vagyok hogy valahogy kinézzen majd a végén. Sajnos az anyagiak, és az idő keresztbe tesz most nekem. Tudom azt is, hogy sok embernek nem fog majd tetszeni a végeredmény, de soknak meg igen. De ez nem is zavar. Legfontosabb a számomra, hogy nekem tetsszen.
De ha írtok, vagy személyesen elmondjátok a véleményeteket nem fogok megsértődni. Sőt ha valami jót tanácsoltok, vagy mondtok akkor meg is fogadom.
De kérlek téged benneteket, hogy ne ilyen formában tegyétek ezt.
További szép napot neked/nektek.
Üdv. Gee
hungarisztan 2013.04.16. 14:27:18
Nem tudom, hogyan kéne emberibb módon gúnyt űzni azokból, akik teljességgel embertelen módon űznek gúnyt az esztétikumból, minőségből és munkakultúrából! Őszintén szólva nem is igen értem, miért kellene a tunerek gyenge lelkivilágát figyelembe venni, mikor ők sem veszik figyelembe a többség gyenge lelkivilágát, mikor a vizuális környezetszennyezéseiket elkövetik. :o) Meg hát nem is igen kéne úgy tenni, mintha a tunerek pusztán azért tévednének szörnyű tévutakra, mert nincs egy pár gyengéd kommentelő, aki eolhárfa kísérettel, lírai verssorokba szedve mutatna utat a megtévedt báránykáknak (és akik mellesleg innák bárkinek a szavait, aki tanácsot adna nekik). Lófaszt! Ezek a szörnyűséges alkotások egytől-egyig annak a beképzeltségnek az eredményei, melyek arról a tőről származtathatók, hogy a készítő úgy véli, jobban ért hozzá, mint a szakemberek a gyárban.
Aztán kábé minden esetben kiderül, hogy mégsem – ez persze nem a véletlen műve, teszem hozzá.
A gyakorlati kivitelezést sem értem: hogyan kéne pár szót beszélni a tulajjal? Elég sok országból/nyelvterületről kerülnek ide képek (már készre barmolt autókról) – és mi is elég sok országból kommentelgetünk.
Ezen felül nem gondolom azt, hogy nekem kéne pátyolgatni azon „értelmesebb” tunerek lelkivilágát, akik akár hajlamosak lennének tanulni. Iszonyat sok könyvet el lehet olvasni, önképződni, sőt, ott van még állítólag az iskola is, amit ki lehet járni. Karosszériás, autószerelő, autóvillamossági szakközepek, közlekmérnöki egyetem – bár az ún. tuningok túlnyomó többsége optikai, tehát valószínűbb, hogy a többségnek esztétikai/grafikai/művészeti könyvek és kurzusok többet használnának. Okos emberek azt mondják, az iskola, a tanulás sosem árt. Állítólag...
„az jön le az egészből, hogy "gerinctelen" emberek vagytok akik szemében nem meritek mondani a tulajnak, hogy mi szar a kocsiján.”
Az a te bajod, hogy ez jön le, mert erre utaló jelet én bizony egyet sem láttam. Jöhet ide bárki (1400 km Budapesttől, egy rendes tuning járgánynak ez nem táv! :o)), hozhatja a szénné tuningolt vackát, és röhögve fogom a szemébe is elmondani ugyanazt, amit írásban. (Ha pajszerral jön, hogy megverjen, akkor meg ugyebár nem is annyira a tanácsra és jobbítási lehetőségre kíváncsi...)
Miért, most valaki tényleg azt bírja gondolni, hogy ha vesz egy előre fröccsöntött, műanyag, csavart küszöböt vagy rákendácsol egy vasalódeszkát/tikrácsot/bömöstükröt/műbeömlőt a szottyos, nagykőrösiről kukázott szarjára, felhord rá 300 kiló kittet, meg kiönti purhabbal a csomagtartót a nagyhang körül, akkor attól hasra kell vágódni? Erről kéne tanácsot adni?
Jó, tessék, itt a tanácsom: NE CSINÁLD! (Kábé erről szól a blog amúgy. Csak rövidebben és velősebben, mint ahogy én itt kifejtem.)
Tényleg nem értem az embereket.
Neked például miért nem jó a kocsid úgy, ahogy van? Mit akarsz rajta masszírozni?
OK, egy szép új fényezés, rozsdás, horpadt, kopott alkatrészek cseréje, felújítása nyilván OK, az még hozzá is ad az autó értékéhez (sőt, bárcsak ilyen gondos tulaj lenne mindenki), na de a no fear matrica, meg a többi, amit föntebb írtam? Miközben szétesik alatta a vas, mer' arra nincs pénz? De még egy nyomorult autómosásra sem? De lényeg a sötétüveg, meg a gyorsítómatricázás, mert attól fog hasítani és/vagy keveset fogyasztani (LOL!) a gép! :o)
„Tudom azt is, hogy sok embernek nem fog majd tetszeni a végeredmény, de soknak meg igen.”
No látod. Előre tudod, hogy sok embernek nem fog tetszeni, mégis megcsinálod. Valószínűleg sok embernek most sem tetszik (kinek tetszik egy tömegautó?), de beleölsz egy csomó időt/pénzt/energiát, hogy utána még kevesebb embernek tetsszen...
Jó, hát innentől a te döntésed, hogy kinek akarsz a raj verdával imponálni, nekünk, akik gonosz módon szétfikázzuk a hülyeséget, avagy a giccsre vevő embereknek. Tényleg a te döntésed, én nem mondom, hogy ne akarj az utóbbiaknak tetszeni. Csak akkor ne kérd rajtunk számon, mert egyszerre mindkét csoportnak nem lehet játszani!
Na, jól kifüstölögtem magam, pedig a röhej az, hogy nem is igen szoktam durvákat fikázni ezen a blogon. (Pont ennél a posztnál ráadásul épp azt írtam, hogy ez a kocsi már-már blogidegen, olyannyira visszafogott.) A bloghoz mellesleg semmi közöm azon kívül, hogy olvasom. Szóval némiképp túlreagáltam a dolgot, na. Nem én lettem volna a legilletékesebb elvtárs. Mindegy mostmár.
Te meg ne sértődj meg, ha fikázzák a kocsidat. Te magad mondtad, hogy az a legfontosabb, hogy neked tetsszen. Hát ha ez a legfontosabb, akkor ez a legfontosabb, akkor ne érdekeljen, hogy ki mit és hogyan fikáz. Ha a tuningtól boldog vagy, csináld, ahogy neked tetszik. (Csak ne várd, hogy nekünk is tetsszen!)
Szép napot neked is!