Július elsejétől a Honda is belépett a blog támogatói közé. Velük együttműködve arra törekszünk, hogy ez a blog minél színvonalasabb és minél jobb tartalommal szolgálja ki a népes olvasótáborát, akik idetévednek napról napra egy kiadós borzongásra illetve kacarászásra. Havonta két alkalommal pedig egy kis információs adatbázissal szolgálunk, amely segít megismerni a Honda palettáját és kicsit talán belesni abba is, amit az utcáról a szalonba betévedő ember nem is nagyon tud megismerni.
Mint ismeretes, 2012-ben megjelent a Honda Civic immáron 9. generációja. A 9 színben kapható új modellnél 7 különböző erőforrás áll rendelkezésre, 1.4 benzintől 1.8-on át egészen a 2.2-es dízelig.
Egy jelenség az űrből.
Az előző széria erőteljesen szokatlan formájával megosztotta az autókedvelőket. Első látásra űrhajó, másodikra sem inkább autó, a belteréről nem is beszélve. Ám az évek alatt megszoktuk, megszerettük a formát, és ezt a világot kicsit továbbfejlesztve jött ki az új széria.
2006.
2012.
Az idei széria beltere számomra sokkal megkapóbb, nem tűnik annyira futurisztikusnak, mint az elődé. A középkonzol ismerős, mintha már láttam volna régebbi autókban hasonló megoldást, így teljesen kézre áll.
Abszolút harmonikus, nincs benne annyira az előd penge-orra, csak halvány utalással találkozunk. A mai igényeknek és dizájnnak abszolút megfelel. De..
..a cápauszony antenna gyárilag is befigyel. Az egyetlen egy dolog, amivel nem tudtam kibékülni, az a hátsó lámpa. Egyszerűen nagyon kirívó, a maga kidudorodásával nem tudtam elfogadni. Talán ez az egyedüli pont az, aminél jobb lett volna, ha a 2006-ost kicsit erőteljesebben veszik alapul a tervezők. Ezzel pedig nem csak én vagyok így.
Bővebben Andróczi Balázs tollából a totalcar tesztjében, illetve Csikós Zsolt beszámolójában a magyarországi bemutatóról.
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.07.04. 10:25:08
a Bloom 2012.07.04. 11:03:55
Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2012.07.04. 11:17:12
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.07.04. 12:53:17
Lehet... :)
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.04. 15:30:08
Ezek a mai hondák (pláne a civic -ek) bűnrondák. Európai szemnek nemhogy idegen, de egyenesen befogadhatatlan.
Ha ugyanezt a belteret herpeszes pistike csinálná műgyantából a lakótelep parkolójában, hát azonnal ide kerülne.
Kár értük amúgy, mert tudtak ők nagyon jó autókat is hegeszteni. Ezek nem azok. Sajnos... :-(
jürgen baromartz 2012.07.04. 16:14:08
én már itt, ennél az első mondatnál leragadtam. gratulálok az üzleti sikerekhez! :)
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.07.04. 16:20:05
Jó autók ezek is a maguk dimenziójában. Az a baj , hogy több mint húsz évvel ezelőtt a Honda kialakított magáról egy képet. Sportos, könnyű autókat gyártotak, amik nagyon mentek mégha 1.6-os motor is volt bennük (CR-X,Civic, Prelude). Most meg ugye mit látunk, kivezet Hondát? Családos emberek és nagyszülők. Egy teljesen más piacot vezetett be. Ez most pont olyan, mintha a Red Bull-ba nem koffeint, hanem Xanaxot tenének. És ez nem csak a Hondára igaz más nagy Japán autógyártók is így jártak. Noha vannak még izmos új Civic-ek ,de azok a Hondák már nem Hondák.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.04. 18:13:53
Ja, és még valami. Az sem tetszik, h egy alapvetően sportos arculattal bíró cég (csak ha a régi F1-es sikerekre gondolok) újabban állandóan a környezetvédelmet szajkózza. Hibrid crz, hát vmi zseniális ötlet.
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.07.04. 18:31:15
Igazad van. Ha végig gondoljuk Ayrton Senna is ebben a szinekben versenyzett és az NSX futómű beálítása is neki köszönhető. Most Senna az új Hibrid Hondákban versenyezhetne a falevelekkel, hogy mennyire ECO módon vezet.
biker_kolee 2012.07.04. 18:44:32
@klarky: A CRZ-t én is egy hülyeségnek tartom. Volt egy kiadós vitám az egyik Honda PR-ossal erről (egyetemi óra keretein belül elmentünk a promóciós állomásra az autómentes nap alkalmából), hogy a kis köbcenti-kis súly-viszonylag nagy teljesítmény, ergo Colin Chapman-féle építés elegyítve a downsizinggal mennyivel jobb, mint egy ilyen semmiszar sportkocsinak nevezett bádogdarab, tele akkuval. Errefel előjön a 300-400 lóerős autóval, hogy hú, gyere, és próbáld ki azt, hogy megy, meg teljesítmény, meg ecet.. :)))))
Szegény, kicsit el volt tévedve.. :))))))
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.07.04. 19:00:04
BME-re jársz?
biker_kolee 2012.07.05. 09:42:58