Élményekkel, fülig érő mosollyal, jó párszor földről összekapart állal indultunk haza április 1-jén délután, a NAMTS 2012 végén.
Azt kell, hogy mondjam, bármily' meglepő, nagyon de nagyon JDCS autót egyetlen egyet sem láttam. Persze akadtak határesetek, de azok mind ellensúlyozták az igényességgel és a minőségi munkával azt, aminek eltervezték autójukat.
A szombati nap az amatőr kategória legjobbjainak kiválasztásával telt. Mintegy 70-80 autó közül kellett kiválasztani a Best of Show 2012, a Top 10, Lowering (ültetés), Wheels (kerék), Paint 'n Stripe (festés), Chassis (kasztnimunka), Spoilers (nem szorul magyarázatra), In Car Entertainment (hangrendszer és multimédia), Interior (beltér), Engine (motor), American, Japanese, East, European, Fast and Furious, Cult, DUB, Rat kategóriák győzteseit. Vasárnap pedig ugyanezen kategóriákban kellett megtalálni a profi építéseket.
A zsűrinek nagyon nem volt könnyű dolga, valóban szebbnél szebb, jobbnál jobb művek sorakoztak fel a két pavilonban, a teljesség igénye nélkül szlovákok, csehek, lengyelek, osztrákok, románok, szlovének és persze németek, sőt belgák is képviseltették magukat a rendezvényen a hazai tuningélet legjobbjaival együtt.
A Carstyling Himnusz felcsendülése után elkezdődött a Show.
A szlovákok nagyon erős mezőnnyel képviseltették magukat, akár a kinti, akár a benti autókat tekintve. A fenti Impreza például annyira meggyőző volt, hogy meg is kapta a Japanese kategória első helyét.
Ugyan a spoilerek hatalmukba kerítették ezt a C Corsát, ám igényessége, az airbrush munka még minket is meghajlásra kényszerített. Top 10-es kategória egyik győztese.
Ha lett volna Clean kategória a Culton kívül, akkor ő azt kapta volna meg. Így viszont maradt a Cult, és annak a kupája. Szintén felvidéki szomszédaink építése.
Ennek a cseh VR6-osnak a tulaját sajnos nem sikerült elérnünk, ám az Engine díjat megkapta. Nem alaptalanul.
DUB-nak épült, másik rajta kívül nem is nagyon volt, így ő is kupával távozhatott.
Egy szolid, ám összhatást tekintve egy szép Uno, amely European kupával gazdagodott.
Top 10 egyike, épp, hogy kész lett.
Airride ide, airride oda, annál szebben semmivel sem lehet leültetni a vasat. Ültetés kupa.
Cupra design, szintén díjazott.
A Nerpel hozta ezt az M6-ost. Eléggé ütős volt élőben.
Ahogy a rendszámon is látszik, egy G40 blokkos 1-es Golf. Őt a németek hozták.
Kinézné valaki ebből a Golfból, hogy napi használatban van? Már csak ezért is lett a Cult kategória győztese a profik között. A tulajjal való beszélgetésből sok minden kiderült, többek között az is, hogy az autó eladó, 9000€-ért bárki megveheti, egy 2.0-s GTI blokkot kapott egy 3-as Golfból, valamint egy gyári barna műbőr belső van benne.
A legpatkányabb autó. Élőben még megdöbbentőbb volt.
Hazai Calibra, a legszebb belső díjazottja.
Ugye, hogy szép?
Persze hifi is tisztességes benne. Elismerően bólogattunk.
Szintén Top10.
Fradista belső. De kit érdekel? Szép, és bármikor beleülnék.
Ez még csak a jéghegy csúcsa, rengeteg autót láttunk, minden stand kitett magáért, nagyon komoly építésekkel jelentkezett minden klub, aki jelen volt. Beszámolónk egyáltalán nem teljes, a galériákban pedig még több száz képen szerepelnek az egyéb résztvevők.
JDCS-k? Kettő-három. Többek között a már látott durva Punto.
143 000 € összköltségből épült, 8 év alatt. Elöl 9,5" széles a kerék, hátul 14" széles, 295 széles gumikkal. Emberünk elárulta, a Bodensee-re a hátsó lámpákat építi át vagy Porsche, vagy Lancia Delta hátsó lámpára, illetve a négy kerékbe szeretne beépíteni 1-1 érintőkijelzőt. Ne kérdezze senki, hogy miért.
Fast and Furious nyertes.
Talán kicsit csicsásra sikerült a gumimacis hármas Golf.
Még képek ITT, ITT, ITT, és ITT. Még képek ITT és ITT.
Még közel 1000 kép ITT és ITT.
Köszönjük a meghívást a Carstyling csapatának, egy nagyon színvonalas, minőségi rendezvényen vehettünk részt. Jövőre, ugyanitt, veletek.
Eclect 2012.04.02. 13:39:40
evil. 2012.04.02. 13:40:20
biker_kolee 2012.04.02. 13:45:02
Eclect 2012.04.02. 14:02:49
biker_kolee 2012.04.02. 14:22:35
bekbórd! 2012.04.02. 14:33:44
Leadfoot 2012.04.02. 14:41:18
Rögtön az elején a sárga Corsa pl. erősen a blog profiljába vág. De szerintem a ződ-fehér Merci is simán, hiába igényes munka.
A Passat, az Uno meg a narancs Góf nem rosszak, csak utóbbinak a színe elég okádék.
A Leon-t szúrnám, csak le kéne dobálni róla azokat a förtelmes felniket.
biker_kolee 2012.04.02. 14:51:43
Lucas18 2012.04.02. 16:09:15
the red punisher 2012.04.02. 17:21:19
tojásoslecsó 2012.04.02. 18:19:43
biker_kolee 2012.04.02. 18:33:51
KAWAszaki 2012.04.02. 19:05:04
Persze én nem kaptam belépőt... :)
biker_kolee 2012.04.02. 19:24:42
Belépő: nem védek senkit, nem fényezek. Ez _tényleg_ nagyon jó volt, minőségi szép munkákkal. Jó, persze, mint ahogy ismeretes, a szépség és az ízlés minden embernél mást jelent.
4 zsűritag volt, mind a négy szinte különböző véleménnyel és ízléssel. Tudom, hogy nem volt egyszerű dolguk, hiszen ahogy a képek is demonstrálják, nem egy és nem két autó közül kellett kiválasztani a legjobb 37-et. Nem lehet mindenkinek kedvezni, ezt el kell fogadnia minden jelentkezőnek és kiállítónak. Ha ezzel nem tud együttélni, akkor sajnálom.
Mindjárt megpróbálom a kategóriagyőzteseket összeválogatni.
KAWAszaki 2012.04.03. 05:17:49
Evil1979 2012.04.03. 20:38:11
Még 13400-nak is sok lenne, de hát annyi pénzért ilyet Én nem csinálnék!
spacecadet 2012.04.03. 21:22:20
boek 2012.04.03. 23:30:55
Akkor kérem döntsük már el hol van a határ! Csak azért mert ezek egy tuning-show keretein belül lettek fényképezve ne legyen már igényes, meg top 10 meg a bánat tudja mi. És akkor azzal se védekezzünk, hogy "élőben más"... Vagy akkor az utcán fényképezetteket is ítéljük meg úgy, hogy élőben más, és még akkor azt is vegyük figyelembe, hogy azok is mindennapi használatban vannak, ezek egy része meg csak mutogatásra készült.
Érzi más is ezeket az ellentéteket, vagy csak én látom, hogy a király meztelen?
biker_kolee 2012.04.04. 08:41:15
Az utcán természetesen továbbra is gáznak tartok bizonyos építéseket, de egy ilyen rendezvényen szemet hunyok felettük.
Krinyo76 2013.04.05. 11:13:09
De nem mindegy ,hogy mit hogyan csinálnak.Tehát egy utcán szerelt ,maradékokból összerakott autó ,majd a sufniban talált festékkel való operálás nem ugyan ez.
Valahogy külön kéne kezelni a bemutatóra készült autókat,illetve az utcán taknyolt sz@arokat.
Chip Foost is elítélnétek?Aki ismeri nézzen utána és ámuljon a munkáin.Na az a csávókám tud autót építeni, mégis mindegyiket, ha ide felmásolnánk és nem lenne a neve a kocsin, szétfikáznátok.
És akkor jöjjön a másik véglet.
lipu bangladesh ből......na az a fazon is tud csak szarok a keretei....legalábbis, amit az kokánykodik smirglivel meg a hegesztő stukkerral,az a meredek.És mégis külsőre néha olyat épít,hogy érdemes megnézni.Az egy dolog ,hogy képes fékpofára fékpofát hegeszteni :D