A Totalcar mai cikke ihletett meg, és szeretnék pár szót szólni a tervezője által csúnyának nevezett autóról.
"Peter Birtwhistle még mindig autókat tervez – mostanság a Mazda európai központjának vezető formatervezője – de úgy néz ki, a Sport Quattróra nem valami büszke. „Bár arra alkalmas volt, amire készítettük, borzalmasan néz ki” – nyilatkozta az egykori raliautóval kapcsolatban. Az önkritikus nyilatkozat persze érthető: az utcai Quattro
2932 centivel megkurtított tengelytávú, alaposan kiszélesített változata afféle szükségmegoldás volt 1984-ben, hogy az Audi ismét a győzelemért versenyezhessen a rali-világbajnokságon. Így a forma átszabására nem maradt túl sok idő, és ez lett belőle."
"Kétségtelen csúnyasága ellenére a Quattro Sport, amelyből csupán 200 példány készült utcára, számos rajongót tudhat maga mögött, akiket láthatóan nem zavar az esztétikai baklövés: az Audi versenygép számukra egy korszak esszenciája, és mint ilyen, abszolút hiteles, borzasztó külsejével együtt."
Az autógyártás, a formák, a karosszéria végső kialakítása mind-mind szubjektív dolog, amit a vásárlók (valamint az Euro-NCAP) irányítanak.
Most mondhatjuk, jogosan, hogy bezzeg a 80-as években. Akkor még gyártottak a németek olyan elérhető árú és erejű sportkocsit, amit ma keresve sem találunk a kínálatban.
Ezt a sziluettet én nem mondanám csúnyának. Gyönyörű, arányos és használható autó.
Sajnos nem találtam róla teljes oldalnézetes képet, de tisztán látszik az oldalajtók mögött hiányzó 29 32 cm. Emellett persze még számos átdolgozás is történt.
Ezzel szemben a ralipályákra küldött verzió valóban egy rondaság. Viszont ezt az átkozottul ronda autót bátran állítom, bármelyikünk hazavinné, még az ortodox Suzukisok is (talán).
Egy mai autón egy ilyen spoiler-szett viccesen mutatna, láthattunk már rá számtalan példát. Ráadásul a kerekek még a kerékjárati ívet sem töltik ki:
De gáz! -kiálhatnánk, ha a mai trendeket vesszük figyelembe. Viszont próbáljon meg az ember 500+ lóerőt az úton tartani úgy, hogy közben a technika ne forrjon fel a háta mögött.
Ellenben a mai autókkal, itt van lételeme az ormótlan és túlzott elemeknek, amelyet a szélcsatornában és az utakon terveztek. Egy olyan autóra, amely annak idején álló helyzetből legyorsulta a korabeli F1-es autókat.
És nem csak a formája az, ami utánozhatatlan, hanem az Audi másik elborult és a mai napig páratlan konstrukciója, a sorötös blokk. Azt a hangot aki eddig hallotta, nem tudja kitörölni, és ott zsong a fejében. Pláne az S1-esét.
Egy szó, mint száz: Csúnya vagy sem, nincs olyan ember, aki nemet tudna mondani erre az autóra. Aki pedig mégis, az gondolkozzon el, valóban szereti-e az autókat.
"Ötperces" posztunkat láthatták.
Nr01 2010.11.23. 18:51:18
vancello · http://vancello.hu 2010.11.23. 18:55:48
Adujis 2010.11.23. 19:01:04
Breex 2010.11.23. 19:03:21
Breex 2010.11.23. 19:05:07
.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.11.23. 19:36:09
B. Pisti 2010.11.23. 19:38:01
A szárnyas fenevad tényleg elég giccsesnek tűnik. De ennek a kocsinak kell a leszorító erő. Itt a funkció háttérbe szorítja a kinézetet.
B. Pisti 2010.11.23. 19:42:46
www.ultimatecarpage.com/pic/4206/Audi-Sport-Quattro-S1--Pikes-Peak-_3.html
Ez néz ki nagyon keményen.
biker_kolee 2010.11.23. 19:43:04
Moraj 2010.11.23. 19:56:55
2010.11.23. 20:02:00
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.11.23. 20:06:02
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.11.23. 20:07:30
69daweed69 2010.11.23. 20:09:26
2010.11.23. 20:09:58
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.11.23. 20:10:05
Lucas18 2010.11.23. 20:39:14
Lucas18 2010.11.23. 20:41:37
Tommi 2010.11.23. 20:54:10
The Great Destroyer 2010.11.23. 22:44:07
gyazso 2010.11.23. 22:52:22
cork77 2010.11.23. 23:03:02
vancello · http://vancello.hu 2010.11.23. 23:03:34
biker_kolee 2010.11.24. 00:12:06
Rocko- 2010.11.24. 07:38:57
www.ableitet.no/modeller/SQS1PP/kurz_prototypensm.jpg
az hogy szép-e, az elég szubjektív, ujjal tudnék mutogatni olyanokra, akik szerint igen. :)
"Egy mai autón egy ilyen spoiler-szett viccesen mutatna, láthattunk már rá számtalan példát."
kell az oda, hogy az az 500 lau ne repítse egekbe a kocsit. másrészt ott van alatt a hűtő. (pontosabban hűtők.)
"Ráadásul a kerekek még a kerékjárati ívet sem töltik ki"
szabvány a szélesség, ha nem érte el, akkor szélesíteni kell. így. ha kiérne a kerék, akkor pedig sorra törné a féltengelyeket, ahogy az Audi 90 IMSA GTO tette. szóval jó az úgy. :)
"Viszont próbáljon meg az ember 500+ lóerőt az úton tartani úgy, hogy közben a technika ne forrjon fel a háta mögött."
annak nincs köze a kinézethez. :)
"Ellenben a mai autókkal, itt van lételeme az ormótlan és túlzott elemeknek, amelyet a szélcsatornában és az utakon terveztek."
ahogy a mondás tartja: az aerodinamika azoknak való akik nem tudnak erős autót gyártani. :)
"Azt a hangot aki eddig hallotta, nem tudja kitörölni, és ott zsong a fejében. Pláne az S1-esét."
kvázi arra fogékonyaknak lehetetlen leszokni róla. :)))
Rocko- 2010.11.24. 07:41:55
azért vettem én is (majdnem) ilyen felniket. kiadja.
szszg 2010.11.24. 08:14:36
A kedvenc mecsim is ez volt, mindent vert gurítóversenyben. ;-)
martinov 2010.11.24. 15:55:50
HippY 2010.11.24. 18:48:41
írták, hogy azért "csak " ilyen erős mert az 1000 lóerős gépet már nem tudták pályán tartani
Radical84 2010.11.26. 09:34:57
Adam0515 2010.11.30. 18:47:26
dfgbabo · http://alfaamore.hu/tagok/dfg 2011.01.12. 12:48:34
ráadásul más technikát igényeltek a maguk közel 1000(!) lovával.