Itt van a várva várt Opelek Hete. Mivel mással is kezdődhetne a posztsorozat, mint a mindenki által jól ismert autótípussal, a Calibrával!
Egy kis történelem:
Több néven is forgalmazták, világszerte kapható autó volt. Vauxhall Calibra britföldön, Dél-Amerikában Chevrolet Calibra, Ausztráliában és Új-Zélandon pedig Holden Calibraként vált ismertté 1989-től 1997-ig tartó gyártási ciklusa alatt.
Elsősorban a 80-as, 90-es évek japán sportautók megszorongatására készítette a rüsselsheimi Opel. Az A Vectra padlólemezére épült, főbb alkatrészei megegyeznek a családiasabbra tervezett autóval.
Cw értéke 0,26 volt, ami még mai szemmel is kiemelkedően jónak mondható. 11 évvel ezelőtt a Honda Insight és a csúnyán megbukott Audi A2 0.25-ös értéket produkált. A későbbi Calibrák 16 szelepes motorral, a V6-osok, és a 4x4-es modellek egy kicsivel rosszabb, 0,29-es Cw értékkel kerültek gyártásba az áttervezett hűtőrendszer, alváz, kerekek és üvegfelületek miatt.
Európában hatalmas sikerre tett szert. Megelőzte akkorinak kikiáltott riválisát, a Ford Probet.
Négyféle kétliteres és egy 2.5-ös motorral szerelték, melyekhez ötféle váltó kapcsolódott.
Közel 250 000 darabot gyártottak belőle, 3385-öt a négykerék meghajtású modellből, és 12015-öt a 2.5 literes V6-osból.
Gyártási ciklusa végén, 1997-ben utód nélkül tűnt el az Opel palettájáról.
Ezek után következzen DirtyDogVW-től egy piros, előrenyúló arcú példány:
Annyira csúnya ez az orrkiképzés, hogy az valami rettenet.
Inkább hátulról nézegetném, bár innen se sokkal jobb a helyzet.
tcomment feed
Nincs megjeleníthető elem