lukacsb olvasónknak köszönhetően ma estére egy elég tartalmas bejegyzés kerül elétek, Kedves (és nem kedves ;-)) Olvasók.
"A szénszálas technika alapvetően olyan fejlesztés, amely a tudományt szolgálja. Szilárd, de mégis rettenetesen rugalmas, könnyen formálható, könnyű anyag. Ezen fantasztikus tulajdonságai miatt előszeretettel alkalmazzák olyan alkatrészekhez, amelyeknek nagy erőhatásokat kell kibírniuk, illetve nem ártalmas, ha még könnyűek is. A szénszálak legnagyobb mennyiségét az űrkutatás, a katonaság, a szélenergia-hasznosítás, a járműgyártás és a sportszergyártás használja fel. Készülnek szénszállal erősített kompozitokból kerékpár- és motorkerékpár-vázak, autókarosszéria-elemek, hajótestek, repülőgép- és űrhajó-alkatrészek, tengeri fúrótornyok szerkezeti elemei, nagynyomású tartályok, geotextíliák stb..." (Wikipedia)
Na de mi van azokkal a kategóriákkal, amelyeket nem tartalmaz az előző felsorolás? Amikor a megrendelőnek túl sok a pénze, és a designernek meg elszáll az agya?
Felteszem a kérdést, hogy az ilyen burzsuj cuccoknak mi értelme van? Rengeteg pénzt elvisznek, és házilag nem javíthatóak, ha valami bajuk esik mégis. Mennyi pénze van azoknak, akik más hasznos dolgot nem találnak helyette, amire elkölthetnék temérdek pénzüket? Aki meg az extrém tűrőképessége miatt veszi extrém sporthoz, az ugyanúgy képes tönkretenni, mint a hagyományos fémötvözetből gyártottat. Sőt, még kevésbé vigyáz rá emiatt. (lukacsb)
Az ÉN szegénységi bizonyítványom: Milyen alkatrész ez a fenti?
Ha teljesen karbon a felni, és nem csak a bevonata, akkor még nem is hülyeség, hiszen a rugózatlan tömeg csökkentése elősegíti a komfortosabb haladást. Persze kérdés, hogy melyik ország útjain lenne érdemes használni egy ilyen garnitúrát.
Ezt a dísztárcsát simán el tudnám képzelni a Homasitában.
Ez a Macbook viszont tetszik!
Persze szép, gyári sportkocsikat is láthatunk karbonruhában. A Koenigsegg-ek is karbon karosszéria-elemekkel rendelkeznek, nem csak ez a Zonda.
Ez a vég. Lakóautó-tuning esetén ideális lehet.
arpee_desing 2010.06.08. 19:51:28
Alex_King 2010.06.08. 20:21:04
Hajrá ;)
Hoyaaa 2010.06.08. 20:55:35
sajnos ez a blog kezd átmenni a minden tuningot fikázzunk, ami nem gyári, pedig vannak szép nemgyári dolgok is, lásd egy karbon felni.
mondjuk a karbon autóbelső tényleg gáz...
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.06.08. 21:13:53
Kony Integrale 2010.06.08. 21:30:08
Ha valaki versenyzett technikai élsportban,akkor azt tudja, hogy minden kiló meglátszik a köridőkön, ezekkel az alkatrészekkel rengeteget lehet "spórolni" ezen a téren , lásd F1. A Carbonmatrica, és a bevonat teljesen más kategória! Nem összekeverni őket !
(meglepődne pár nagytudású mennyivel könnyebb 1-1 ilyen elem mint a gyári)
Adujis 2010.06.08. 21:35:07
arpee_desing 2010.06.08. 21:35:51
Igen néha már én is ezt érzem sajnos.Gondolom ezt az oldalt azok látogatják legtöbbet, akik alapból tuning pártiak és néha nem értem a szerkesztőket, amikor egy szép tuningot kitesznek, mert valami nekik nem tetszik de lehet a többi embernek igen.(pl. a japán büntis poszt)Tudom a ronda fogalma nagyon szubjektív, de akkor is a szépet a csúnyától meg kéne tudni különböztetni ha az ember egy ilyen blog szerkesztője.
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.06.08. 22:37:03
www.superchargerperformance.com/faq/bmw-alpina-b3-e36-power-upgrades
Az egyik képen lévő karbon felnit egy Ferrarin láttam, az sem az a gagyi holmi.
biker_kolee 2010.06.08. 22:57:44
Hárman vagyunk, nem könnyű egyáltalán eleget tenni az igényeknek.
Nem rég értem haza, egész nap az országot jártam, nem igazán voltam képben a mai eseményekkel.
De mondom, a staféta mehet körbe.
1ns0mn14 2010.06.08. 23:00:50
Tommi 2010.06.08. 23:15:03
Ha pedig nem tetszik, hogy olyanok is kikerülnek ide, amik szerintetek szépek, ott az elérhetőségünk, küldjetek rondábbakat!
gokart87 2010.06.08. 23:20:45
Kony Integrale 2010.06.08. 23:22:12
KAWAszaki 2010.06.09. 09:37:26
Jó, hogy van a cikkben olyan, ami színtiszta versenycucc, de pl. a dísztárcsa és a budi, az gáz.
SchEdem 2010.06.09. 10:01:24
A wc, a Macbook, a karboncuccokkal felpimpelt belter tenyleg szanalmasak.
De ezek koze beszorni szivosorokat, karbonhazas akkumulatort es a felnit, na az mar szimplan hozza nem ertes.
A versenysportban tenyleg minden egyes grammert kuzdenek, en is lattam mar karbon-hazas vezerloegysegeket, stb.
Annak idejen a Porsche 917-ben rengeteg balsafa alkatresz volt, mert egyszeruen annyira szamitott minden gramm. Jo oreg Ferdinand Piech keze volt persze a dologban, az o megalomaniajat meg a Veyron jol mutatja. :-)
biker_kolee kifakadasat meg vegkepp nem ertem. Nagyon sokan szeretjuk ezt a blogot, mert marha jol csinaljatok. Az meg, hogy ez a poszt szakmailag egy katasztrofa, egyszeruen teny. Szoval lehet belole tanulni. Es sok sikert a tovabbiakhoz.
biker_kolee 2010.06.09. 11:13:55
SchEdem 2010.06.09. 12:14:04
De tenyleg, csak igy tovabb, es sok sikert!
biker_kolee 2010.06.09. 12:15:26
a márk 2010.06.10. 07:01:56